האם ניתן להעלות אופניים למטרונית?

בהתאם להנחיות משרד התחבורה, ניתן לעלות למטרונית עם אופניים המתקפלות לתוך תיק.

למידע נוסף לחץ כאן

האם רב-קו שהונפק בעיר אחרת תקף למטרונית?

כן – גם רב-קו שהונפק בעיר אחרת תקף למטרונית, אולם יש לוודא שמוטען עליו חוזה המתאים לנסיעה במטרונית, כגון חופשי חודשי מרחב חיפה או כרטיסייה בקוד מתאים. למידע נוסף לחצו כאן.

מהי מערכת המטרונית?

המטרונית היא מערכת תחבורה מתקדמת, שתיסע בנתיבי תחבורה ייעודיים ותהיה בעלת העדפה הדרגתית ברמזורים. המטרונית תאפשר לך הנוסע, תכנון נסיעה באמצעות מערכות מידע בזמן אמת. חברת דן בצפון מפעילה את המטרונית ותפעיל בשלב זה שלושה קווי מטרונית שיחברו את חיפה עם ערי הקריות. אל תחנות המטרונית ניתן יהיה להגיע באמצאות קווי אוטובוס חדשים, או קיימים שמסלולם ישונה במעט. לוחות הזמנים והתדירות של קווים אלו יותאמו ללוחות הזמנים של המטרונית, זאת כדי לאפשר נסיעות המשך רציפות או בזמן המתנה מועט ככל הניתן.

מהם זמני הפעילות של המטרונית?

הקו הראשי של המטרונית, ממרכזית הקריות למרכזית חוף הכרמל, יפעל במשך כל השבוע, 24 שעות ביממה, כולל ערבי שישי ושבתות. שאר קווי המטרונית יפעלו עד כניסת השבת וישובו לפעול עם צאת השבת. יש להתעדכן בתדירות המדויקת תחת קווים ומסלולים

האם תעריף הנסיעה באזור נשאר זהה?

תעריף הנסיעה במטרופולין חיפה יישאר זהה ויתבסס על 5 אזורי תעריף, גם בעת הפעלת מערכת המטרונית. מחיר נסיעה במטרונית יהיה זהה למחיר הנסיעה באוטובוס שהיה נהוג באותו מסלול.

כיצד משלמים על נסיעה במטרונית?

מתקפים ונוסעים – התשלום על נסיעה במטרונית הוא באמצעות כרטיס הרב-קו. לפני כל נסיעה במטרונית, מעבירים את כרטיס הנסיעה החכם (הרב-קו) במכשירי התיקוף הממוקמים על הרציפים.

כמו כן, בכל תחנת מטרונית ניתן לקנות כרטיס נסיעה חד-פעמי (כרטיס נייר) לנסיעה בודדת. את כרטיס הנסיעה החד פעמי אין צורך לתקף.

שימו לב – העברת כרטיס הרב קו הטעון לצורך תיקוף מתבצעת במכשיר התיקוף המצוי על רציף המטרונית, לפני הכניסה למטרונית. לא ניתן להעביר את כרטיס הרב קו על המטרונית עצמה. גם במקרים של חופשי חודשי או חופשי יומי יש להעביר את כרטיס הרב קו במכשיר התיקוף לפני הנסיעה.

גם אם ברשותי חופשי-חודשי או חופשי-יומי עלי לתקף את כרטיס הרב-קו?

כן – לפני כל נסיעה.

מי לא מתקף?

  • מי שברשותו כרטיס נייר ואין לו כרטיס רב-קו, לא צריך לתקף לפני הנסיעה, אך יש לשמור את הכרטיס לביקורת.
  • מי שמחזיק בתעודת עיוור
  • בשלב זה חיילים ושוטרים במדים, ובכללם בעלי צווים, לא נדרשים לתקף

 

באילו מסמכים עלי להצטייד בבואי להנפיק רב-קו אישי?

  • יש להביא תעודת זהות או דרכון.
  • יש למלא טופס בקשה להנפקת כרטיס חכם.
  • זכאים להנחה – יש להציג אישורים על הזכאות: סטודנטים – תעודת סטודנט בתוקף + אישור ממוסד לימודים; אזרח ותיק – תעודת זהות; נוער – ת"ז של ההורה כולל הספח שבו רשום הילד; זכאי הביטוח הלאומי – אישור זכאות.

 

האם כרטיס הרב-קו יאפשר מעבר בין המטרונית לאוטובוס?

כן. כרטיס הרב-קו יאפשר לעבור בין כל אמצעי התחבורה הציבורית במטרופולין חיפה, למעט מוניות והכרמלית, במחיר נסיעה בודדת, בתוך 90 דקות.

מהו תיקוף?

התיקוף מיועד לבדוק את זכאות הנוסע לנסיעה (אם ברב קו של הנוסע קיים חוזה נסיעה מתאים) ולבצע חיוב בהתאמה (לדוגמא חיוב חוזה נסיעה מסוג "כרטיסיה" בנסיעה). את התיקוף מבצעים במכשירי התיקוף המוצבים בכל רציפי המטרונית ובתחנות המרכזיות טרום העלייה למטרונית. מכשיר התיקוף הנו עמדה אוטומטית המופעלת על ידי הנוסע ומשמשת כאמור לתיקוף הנסיעה המיועדת.

מתי מבצעים תיקוף של חוזה נסיעה הקיים בכרטיס הרב קו?

תמיד, לפני כל עליה למטרונית יש לבצע "תיקוף" של כרטיס הרב קו במכשיר התיקוף.גם אם ירד הנוסע מאוטובוס של מפעיל תחבורה ציבורית אחר שבו בוצע תיקוף ובכוונתו להשתמש כעת במטרונית במסגרת "נסיעת מעבר ל- 90 דקות" – עדיין חייב הנוסע לבצע תיקוף טרום עלייתו למטרונית !

גם אם ברשות הנוסע רב קו עם חוזה נסיעה תקופתי חופשי (כדוגמת חופשי חודשי / שבועי / יומי) – עדיין חייב הנוסע לבצע תיקוף טרום עלייתו למטרונית.

 

איך מבצעים תיקוף כאשר יש מספר "חוזי נסיעה" טעונים בכרטיס הרב קו?

במקרה וברב-קו של הנוסע ישנם מספר חוזי נסיעה אפשריים לתיקוף ברציף, ובמידה שיעד הנסיעה של הנוסע איננו מובן מאליו למכשיר התיקוף, הוא יקבל במכשיר התיקוף חיווי שלילי (צליל ואור אדום) ויופנה לעמדות הכרטוס המצויות ברציפי המטרונית לצורך בחירת החוזה אותו הוא רוצה לתקף לצורך הנסיעה במטרונית.

לדוגמה:

אם לנוסע חודשי חופשי לאזור הקריות, וכרטיסייה קוד 4 המזכה בנסיעה באזור הקריות ובחיפה:

  • אם הנוסע נמצא ברציף באזור חיפה, הכרטיסייה תחויב אוטומטית על ידי מכשיר התיקוף.
  • אם הוא ברציף בקריות ונוסע דרומה, הוא יופנה למכונות הכרטוס והטעינה שברציף לבחירה בין שני חוזי הנסיעה.
  • אם הוא ברציף בקריות ונוסע צפונה, החופשי חודשי יחויב אוטומטית על ידי מכשיר התיקוף.

 

מהו חוזה נסיעה?

קבוצת פרמטרים ונתונים הנרשמים בכרטיס החכם או בכרטיס חכם מתכלה, ומגדירים זכויות נסיעה של מחזיק הכרטיס.

דוגמאות לחוזה נסיעה: כרטיסיית 20 נסיעות, חופשי חודשי, נסיעה "שעתית" (במסגרתה ניתן לנסוע 90 דקות בתחום גיאוגרפי מוגדר ולהחליף אמצעי תחבורה ציבורית).

 

מה לעשות במקרה של אבידה?

פנה למוקד שרות הלקוחות שלנו, שם ייקחו את פרטיך ופרטי האבידה ויעדכנו אותך בהמשך התהליך.

האם עגלת ילדים מחויבת בתשלום?

בהתאם להנחיות משרד התחבורה, ניתן לעלות עם עגלת ילדים פתוחה ללא תשלום, פרט לשעות 07:00-09:00 בבוקר. בשעות אלו יש לשלם עבור עגלה פתוחה.

עגלה מקופלת לא מחויבת בתשלום בכל שעות היממה.

למידע נוסף לחץ כאן

מאיזה גיל ישנה חובת תשלום?

בהתאם להנחיות משרד התחבורה, ילד עד גיל 5 אינו חייב בתשלום.

מבוגר הנוסע עם שני ילדים מתחת לגיל 5, חייב בכרטיס אחד עבורו, וכרטיס אחד עבור שני הילדים.

האם ניתן להגיע עם המטרונית לאצטדיון סמי עופר?

כן! קו 1 שיוצא ממרכזית הקריות (כורדני) יעבור דרך אצטדיון סמי עופר לפני הכניסה לתחנת חוף הכרמל, בימים בהם מתקיימים משחקים.

ביום שני, ה 25.8.14, כל המטרוניות בקו 1 שיצאו ממרכזית הקריות החל מהשעה 18:30, יעברו באצטדיון, ויצאו בתדירות של כל 3-5 דקות בשעות השיא. בסיום המשחק ימתינו מטרוניות שייסעו גם לכיוון הקריות וגם לכיוון מרכזית חוף הכרמל.

נא להצטייד מראש בכרטיס נסיעה הלוך חזור במטרונית כדי להימנע מעומסים על מכשירי הכירטוס. ניתן לטעון מראש כרטיס הלוך חזור או כרטיסייה על כרטיס רב קו (אנונימי או פרסונאלי) ולתקף לפני העלייה למטרונית.

 

האם ניתן לרכוש כרטיס רב קו שאינו אישי?

בעמדות השרות ניתן להנפיק כרטיס רב קו אישי (פרסונאלי) עם תמונה ופרטים מזהים, או כרטיס רב קו אנונימי, ללא תמונה ופרטים מזהים.
לידיעתכם – כרטיס אנונימי לא יכול להיות מוטען בפרופיל המקנה הנחה או בחוזה חופשי חודשי, ואינו מבוטח במקרה של אובדן. עלות הכרטיס האנונימי היא 5 ₪.
ניתן לרכוש כרטיס רב קו אנונימי גם במכונות הכירטוס הגדולות שנמצאות על כל רציף.

כיצד מתקפים כרטיסיית המשך של אגד במטרונית?

כאשר משתמשים בכרטיסיית המשך של אגד, הכוללת מקטע עירוני ומקטע בין-עירוני התיקוף מתבצע כך:

  1. לאחר הנסיעה הבין עירונית – יש להכניס את הכרטיס למכשיר כירטוס בעל מסך מגע (לא לתקף במכשיר הכירטוס המהיר), ללחוץ על "בחירת הסדר נסיעה לתיקוף", ללחוץ על הכרטיסייה שממנה תוקפה הנסיעה הבין עירונית, והמכשיר יתקף את המקטע העירוני. במידה ויש יותר מכרטיסייה אחת באותו קוד נסיעה על כרטיס הרב קו, כדאי לזכור מה היתרה לאחר השימוש הבין עירוני באגד וכך לזהות שזו אותה הכרטיסייה.

שימו לב – אם באגד השימוש היה בנסיעה האחרונה על כרטיסייה זו, הכרטיסייה תוצג ביתרה 0, אבל עדיין ניתן יהיה לבחור בה ולתקף אותה, מאחר ונותר בה המקטע העירוני.

  1. לפני הנסיעה הבין עירונית – יש להכניס את הכרטיס למכשיר כירטוס בעל מסך מגע (שוב – לא לתקף במכשיר הכירטוס המהיר), ללחוץ על "בחירת הסדר נסיעה לתיקוף", לבחור את הכרטיסייה הרלוונטית (קוד 7 במקרה זה). והמכשיר יתקף את המקטע העירוני

הנסיעה הבין עירונית והנסיעה העירונית צריכות להתבצע באותו היום.

מהם זמני הנסיעה במטרונית?

בקו 1, הקו האדום, משך זמן הנסיעה הוא כ  70 דקות.

בקו 2, הקו הכחול, משך זמן הנסיעה הוא כ 55 דקות.

בקו 3, הקו הירוק, משך זמן הנסיעה הוא כ – 50 דקות.